skinandcosmetics.blogg.se

Låt mig presentera Bengt!

Publicerad 2016-10-02 13:07:09 i Allmänt,

Låt mig presentera min kollega Bengt! Jag har tyvärr ingen bild på honom eftersom jag är för mesig för att fråga. Bengt är en man i sina bästa år, Bengt är bra, Bengt har koll. Bengt är en sorts machokille som kör mc men han har ändå erkänt att han älskar att titta på tv-galor och kommentera klänningarna och frisyrerna. Alltså är Bengt lite av en fjolla ändå. Sagt av honom själv alltså! Och av hans fru!
 
Jag har lagt Oriflamekataloger i fikarummet på jobbet och Bengt har varit där och sniffat på doftproverna och kommenterat detta. Han kommenterade med sådan enorm inlevelse att jag frågade om han ville vara min privata parfymprovarnisse. Bengt sa ja! Vi gillar Bengt! :-)
 
Så i fredags hade jag med mig alla tre herr-S8-dofterna till honom. S8 EdT, S8 Night och den senaste S8 Icon.
Bengt började sniffa. Med inlevelse. Herregud vilken inlevelse! Alltså, det är synd att jag inte filmade för det GÅR INTE att återberätta vad han sa!!!
 
Till en början blev det lite tokigt för jag glömde säga till honom att det var herrparfymer och inte damparfymer. Han såg därför lite fundersam ut när han började sniffa på S8 Edt. Han tittade på mig och jag hörde verkligen hur han funderade på hur han skulle lägga fram detta. Han börjar lite trevande: "Ja, den är ju aningen manlig. Vill tjejer verkligen ha sån här parfym?" Atmosfären i rummet blev något lättare när han fick reda på att det var herrparfymer. Puh!! Tänk er den här recensionen om han aldrig hade fått veta. Åhh vad roligt!! Som Papi Raul hade sagt. Ni som är lite yngre: Googla!
 
Sluta tjöta och kom till saken!!
 
S8 Edt, den vanliga som har funnits i flera år vad god, den var ok, den var basic, lite citrus-fräsch, en sån som de flesta har på sig och luktar gott. Men ingen wow-upplevelse. Bengt sitter länge och luktar på sitt finger. Jag förstår att den synen kan verka osmaklig men Bengt är faktiskt bara trevlig att titta på när han provar parfymer. och luktar på sitt finger! Oriflame säger dock: "Trendig, spännande och fräsch doft för mannen som vill känna av storstadspulsen! Doft av grapefrukt, sandelträ, bergamott, lakrits, viol och sensuell mysk." Jag undrar en sak, vad är det för skillnad på mysk och sensuell mysk? Kan någon av er svara på det? :-)

Sen har vi S8 Night. Den är, enligt Bengt, till för den äldre mannen (en gubbe alltså) som vill lukta läder och trä, en skogshuggare som vill piffa till sig kanske? Oriflame säger: "Sensuell och manlig doft för mannen som vill känna av storstadspulsen. En aromatisk doft som kommer att lämna ett bestående avtryck. Doft av varm lakrits, vetiver, tobaksblomma, häftig mocka, pralin och härlig vanilj." Inte får det mig att tänka på en äldre skogshuggare i alla fall, förutom mockan kanske...Och här undrar jag en sak också; Vad är det för skillnad på vanilj och härlig vanilj?
 
 
 
Till sist har vi S8 Icon och det var den godaste utav dem. Så god att Bengt gav till ett manligt gutturalt läte i stil med, "herrejävlar vad god"!!! Den luktar fräscht, sportigt och lite blommigt på en och samma gång. Supergod, enligt Bengt! Oriflame säger: "Doft inspirerad av det hippa Stockholm och som lämnar ett oförglömligt intryck. Karaktäristiska lokala dofter av solarisdruvor, pelargoner och bärnstensträ som tillsammans skapar ett innovativt, modernt budskap om banbrytande vitalitet och manlighet".
Alltså, läs det där igen. Förstår ni? Jag menar verkligen, förstår ni? För det gör inte jag. Jag kan omöjligt frammana en doft av den där beskrivningen. "Banbrytande vitalitet"? Hur luktar det?

Nu blev det lite blandat Bengts tankar och Oriflames beskrivningar. Det känns som om Bengt och Oriflame har lite olika utgångspunkter när det kommer till dofter. De är lika underhållande båda två fast på helt olika sätt! Om ni vill bilda er en egen uppfattning om dessa dofter så finns det möjlighet till det hemma hos mig. Kanske ni också går igång på samma sätt som Bengt! :-)
 
Summa summarum: Vill ni lukta gott och lite basic, en-helt-vanlig-dag-på-jobbet-lukta-gott, då ska ni välja S8 Edt, vill ni lukta gubbe ska ni välja S8 Night och vill ni lukta wow-gott så ska ni välja S8 Icon. så enkelt var det! :-)
 
Nästa vecka ska Bengt utvärdera den nya doften Wonderland EdT! Stay tuned!!
 
Puss & kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Elin

Välkommen hit! Jag heter Elin. Här kommer du att få läsa om allt & inget. Mest om allt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela